نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1467
-
الف
+

نهمین جشنواره ادبی «قند پارسی» در تهران آغاز به کار کرد

نهمین جشنواره ادبی «قند پارسی» امروز 16 حوت/اسفند در تهران آغاز به کار کرد.

خانه ادبیات افغانستان نهمین جشنواره‌ ادبی «قند پارسی» را با هدف شناساندن چهره‌های تازه در عرصه شعر و داستان جوان این کشور برگزار کرد.

به گزارش آی فیلم2، نهمین جشنواره قند پارسی، ساعت ۱۴ روز چهارشنبه، ۱۶ حوت ۱۳۹۶ با حضور اهل فرهنگ و ادب افغانستان و ایران در سالن سوره حوزه هنری تهران، آغاز به کار کرد.

دکتر «محمدصادق دهقان» دبیر نهمین جشنواره دوسالانه «قند پارسی» در آیین گشایش این همایش، اظهار امیدواری کرد که نسل جوان فرهنگیان افغانستان، بتوانند بهتر و بیش‌تر به موضوع‌های انسانی و اجتماعی در آثارشان بپردازند.

دبیر نهمین جشنواره قند پارسی، در آغاز سخنانش با توصیف وضعیت اجتماعی افغانستان از گذشته تا کنون، گفت: در وضعیتی که جامعه ما گرفتار بحران هویت و معناست، تنها راه چاره را آن می‌دانیم که مردمان سرزمین خود را با میراث‌های فکری و فرهنگی ارج‌مند بزرگانی چون مولانا، حافظ، سعدی، بیدل، فردوسی، سنایی و ناصر خسرو، آشناتر کنیم و آنان را هم‌زمان به فراگیری دانش، ارزش و روش‌های اندیشه و زیست جهانی‌شده، فرا بخوانیم».

اختتامیه نهمین جشنواره قند پارسی، ساعت ۱۴ پنج‌شنبه، ۱۷ حوت، در سالن سوره حوزه هنری تهران آغاز شده و با نکوداشت «محمدشریف سعیدی» و اعلام نام برندگان و شایستگان قدردانی در بخش‌های شعر و داستان به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره ادبی قند پارسی یکی از جشنواره های ادبی سال‏‏های اخیر افغانستان به شمار رود که  پس از تاسیس خانه ادبیات افغانستان در سال١٣٨٢ در تهران با هدف کشف استعدادهای تازه در بین شاعران و نویسندگان جوان افغانستان راه اندازی شده است.

ن ذ/ن ذ

نظر شما
ارسال نظر